Eli Heimans

Actuele berichten: 2016

• De Schatkist van Eli Heimans
      - 5 februari 2016 -
      De Schatkist van Eli Heimans Eli Heimans heeft in de laatste vier jaren van zijn leven veel aandacht besteed aan de geologie. Tegen deze achtergrond wil de Stichting Natuurmuseum en Milieu Educatie Zwolle (NAMEZ), Heimans eren met het uitbrengen van “De Schatkist van Eli Heimans”. Bij de schatkist is een rijk geïllustreerd boek gevoegd met dezelfde titel: “De Schatkist van Eli Heimans”
    • Botanische meesterwerken
      - 30 januari 2016 -
      Botanische meesterwerken ‘Botanische Meesterwerken’ verschijnt ter gelegenheid van het 170-jarig bestaan van de Koninklijke Nederlandse Botanische Vereniging. Het boek is een eerbetoon aan de botanie en aan een waardevolle boeken­verzame­ling. Bekende Nederlandse botanici laten topstukken uit haar kleurrijke collectie zien: zeldzame zestiende-eeuwse kruid­boeken, lokale flora’s, reisverslagen uit exotische oorden en andere botanische werken.
    • Minisymposium ter gelegenheid van de overdracht van het archief van de H&TS aan de Bijzondere Collecties UvA
      - 15 januari 2016 -
      ... De Heimans en Thijsse Stichting bezit een bijzonder archief dat een diepgaand beeld geeft van de geschiedenis van de natuurbescherming in Nederland. De Stichting heeft in de Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam een partner gevonden die het archief op professionele wijze zal beheren en voor een breed publiek toegankelijk heeft gemaakt. We nodigen u van harte uit om de feestelijke overdracht en een minisymposium op vrijdag 5 februari bij te wonen.
    • Boekbespreking "Het veen, de vlinder en de openbaring"
      - 15 januari 2016 -
      Het veen, de vlinder en de openbaring Af en toe krijg je een boek in handen, dat je in één adem uitleest. Dit is zo’n boek, een spannend verhaal over de ontdekking van de Grote vuurvlinder in Nederland. Entomologen waan den de soort als uitgestorven, maar een eeuw geleden ving een nietsvermoedende Friese schooljongen een grote oranje vlinder.
    • Verslag van het Symposium 2015: De Groene Stad van de Toekomst
      - 15 januari 2016 -
      Heimans en Thijsse Symposium De groene stad van de toekomst Op zaterdag 29 augustus vond dit geslaagde symposium plaats in een bekende entourage, die extra bijzonder was vanwege de gratis toegang tot de lopende tentoonstellingen. Het symposium ging over een onderwerp, dat aansloot op het thema van 2014, “Natuur en gezondheid”. De grote verzameling concrete projecten over natuurontwikkeling in de stad was de verrassing van dit symposium.

2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007-2003

Word donateur van de Heimans en Thijsse Stichting!

Naar boven ^