Symposia

De Heimans en Thijsse Stichting organiseert elk jaar een symposium over een actueel onderwerp op het gebied van natuurbeheer en -bescherming. Het thema wordt vanuit verschillende perspectieven belicht door prominente sprekers uit onder meer de natuurbeschermingsbeweging, wetenschap en politiek. Hierbij is voldoende gelegenheid voor onderling debat en kritische (of lovende) bijdragen van het publiek. Daarnaast staat er jaarlijks een luchtiger, bijvoorbeeld muzikaal, onderdeel op het programma en wordt afgesloten met een een feestelijke borrel.

2018: Dier of ding? Ethische dilemma’s in het natuurbeheer.                        Programma   Verslag

2017: Bloemrijk of gifgroen? Een nieuwe toekomst voor het platteland.   Programma   Verslag

2016: Wild of geordend? Nieuwe natuur, nep of noodzaak?                          Programma   Verslag

2015: De groene stad van de toekomst                                                               Programma   Verslag